Golf och party

I dag skryter jag. De sista nio hålen spelade jag på 39 slag. Vi glömmer första åtta. Hål 9- 15 spelade jag på ett under par. Tyvärr är de tre sista hålen besvärliga, men ändå. Det var längesedan jag spelade nio hål under 40! Bob, tränare och vän, var nöjd.
En praktisk sak: när jag åkte till golfbanan tidigt upptäckte jag att ytterdörrens lås hade packat ihop och lät sig inte öppnas. Tack och lov hade mina gäster inte låst sidoingången, så jag kom in i huset på eftermiddagen. Bad om hjälp från expert (Chalong, byggmästaren). Han kom kl 1600, ersatte en skadad del med en frisk han hade på flaket. Under tiden passade han också på att justera dörrupphängningen  som har varit sned. Tack så hemskt mycket, vad kostar detta? Nej, nej, nej...Till slut blev det varsin cocacola till de tre experterna.
Kvällen ägnades åt party hos Noy, en granne. Hon hade bådat upp grannar och vänner till en riktig fest. God mat, goda drycker och karaoke. Jag var på tiljan med klassiker som "help me make it through the night "och "are you lonesome tonight". Sentimentalt låtval, kanske
Det kör ihop sig. Imorgon golf igen med nynedkomna kamrater Ludde och Monika.
Dagens bilder tagna på Noys party
Gubbarna är Charles, Björn, Olle och Bob
De vackra damerna är Deng (Bobs fru) och Chris (Björns fru)
Översiktsbilden visar karaoke över generationsgränserna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0