Nu är det jul igen!

Nu har väl de flesta i Sverige börjat julledigheten. Här är också, som jag har antytt, julbestyr. Dessa är dock avklarade på ett par timmar, utan stress, dåligt väder och dåligt samvete. Pinong som är min gardengirl föreslog "dogmaikissmess", efter ett tag begrep jag: hon ville köpa julblommor (dog mai = blomma, kissmess=jul). Självklart. Som ni kan se är julstjärnorna litet större här än i Sverige. Med blommorna är det färdigpyntat.
På första bilden hoppas jag att många goda givare känner igen sina bidrag:
Duken, tack Berndt och Stefan
Tomtarna, tack Tommy, Sigge och Lennart
Kan du se tomteöppnaren Lars-Gunnar? Kul!
Juridik och affärsstöd högg granen, den blev jättefin
Stjärnan från två klart lysande d:o, Gun och Annika!
Ljusslingan, om ni kan urskilja den, tillhörde huset
Jag har fått många fina kommentarer och hälsningar, fortsätt med detta!
Nu önskar jag er alla en riktigt god jul. För egen del hoppas jag på ett lika bra 2009 som 2008 och önskar er gott nytt år!




Kommentarer
Postat av: peter

Superfint Olle!

Det är ju så man längtar dit!

Peter

2008-12-22 @ 13:38:21
Postat av: Hans E

Förstår att du inte längtar till julruschens "glada" dagar. Deltog idag på Aina C:s avtackning. Hennes familj spelade o underhöll oss en lång stund. Proffsigt.

Anne-Marie o jag önskar dig en riktigt GOD JUL:

2008-12-22 @ 21:17:00
Postat av: khun Hans

Hej !

Vilket Julpynt !

Men var är den rosa, blinkande flamingon ?

Här sitter barbarnen och tittar på Jul-TV och solen lyser. Vi har det gemensamt med er att gräsmattorna är gröna. Dock nollgradigt, så det blir ingen golf.

God Jul även från mig till er alla !

Khun Hans

2008-12-23 @ 10:23:27
Postat av: Clas och lis

god jul och ett gott nytt år från aalborg.

julen i dk ær næstan som hemma. dimma och regn. men idag sken solen från en klar himmel.

vår kungssång har fått ett ansikte hær: gør kronan på hans hjæssa lætt...

aldrig har kronan varit så lætt som nu.

ha det bra. vi återkommer.

lis och clas

2008-12-23 @ 15:56:44
Postat av: siggeh

Har inte sett på någon vecka nu men man må säga att din dagbok innehåller allehanda variationer och betraktelser. Julen kanske firas på samma sätt i Thailand? Kan du inte plåta en thailändsk tomte! Vem ska vara tomte hos Er?

Hälsa nu till de nära och kära samt ha det så fint över helgerna...

2008-12-23 @ 20:54:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0