Glad påsk


Nu är det påsk i den kristna delen av världen. Här i den buddhistiska delen väntar vi på Sonchran, nyårsfirandet. Den minnesgode erinrar sig säkert det kinesiska nyårsfirandet. Nu är det Thailands tur. Jag har hört skrönor om hur man firar här. Vatten är tydligen ett bärande inslag. Detta skall sprutas på så många som möjligt, gärna på motorcyklister i full fart. Några nattklubbar bjuder på skumparty, vi skall inte gå.
Ett litet påskfirande blir det här idag på påskafton, goda grannarna Björn och Chris bjuder på påsklunch. Blir trevligt tillsammans med några andra grannar här.
Har jag nämnt att livet är underbart här? Annars gör jag det nu. Jag är förvånad över att jag klarar (och tycker om) värmen. Varje dag har vi kring +35. Idag har kvicksilvret bara masat sig upp till +34 (extra tröja?).
Dock har det kommit några ordentliga regn-, storm- och åskskurar. Det mesta på natten, ett fantastiskt kraftfullt skådespel.
Tack och lov är min nya konstruktion på plats, ett tak över ingången (se bilden). Nu är skorna torra trots regn och vi kan ta oss ut och in torrskodda. Observera den för omständigheterna dimensionerade hängrännan!
Sa jag att livet är underbart?

Kommentarer
Postat av: Khun Hans

GLAD PÅSK

och

GOTT NYTT ÅR



Även här lyser solen, lagom varmt, så de så...

2009-04-11 @ 06:47:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0