Hemsk upptäckt

I dag upptäckte jag att det stod i almanackan för måndagen "sista hela dagen". Betydelsen av detta är att nu börjar nedräkningen. På tisdag kväll åker vi till Bangkok och jag åker till Sverige.
De senaste månaderna har varit extra härliga. Livet har gått in i en  vardagsfas med många positiva sidor. Häromdagen var vi i Cha Am och handlade. Den saluhallen är inte att leka med! Se bild. Här finns allt och även i många varianter.
Jag har nämnt att jag har fått delta i cermonier och riter utöver det vanliga. I måndags var vi på en slags minnesstund för en ung flicka som hade blivit mördad för ett år sedan. För att hedra henne hade familjen hyrt templet i Tas by några dagar. Här utfördes diverse buddhistiska ritualer, första dagarna mycket allvarligt, men mot slutet glatt och livsbejakande. Hela templet var som ett tivoli och en teatertrupp var inkallad. De spelade någon slags vild och burlesk revyteater i fantastiska kostymer. Jag fattade ingenting, men publiken verkade trivas (bild två).
Alltså, på onsdag lunch - Sverige. Visst skall det bli kul att träffa er!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0