Noteringar

1.  När  kungen åker från Bangkok till Hua Hin stängs motorvägens alla tillfarter av ung en mil i taget. Det går åt en oändlig massa poliser till detta. Folk väntar tåligt på att få komma ut på vägen, det kan ibland ta en kvart sådär.  Dessutom är militärförläggningarna utkommenderade att  hälsa majestätet när han svischar förbi
2. Hos doktorn häromdagen spelades en film (troligen någon Dan Brownhistoria med frimurarinnehåll). Skådespelarna, Kevin Costner (med ett outsägligt enfaldigt uttryck i  det långa ansiktet), Jon Voigt och min favorit Harvey Keitel - alla talade Thai!
3. I en av de större möbelaffärerna ökar man kundernas köplust med musik.  "Sukiyaki", "La Paloma" och "Diana". Man får tårar i ögonen, men undrar vem som står för låtvalet. Fungerar det?

Njutning idag: efter massage, Deng gjorde pedi- och manicure medan Ta friserade mig med min nagelsax och en engångskam från Black Mountain. Till slut hämtade hon kökssaxen. Resultat, häpnadsväckande bra!

Bilden idag: Chalong grubblar över hur han enklast kan bryta ner det golv- och väggfasta skåpet (massivt!)





Kommentarer
Postat av: Khun Hans

Pedikyr, manikyr och hårklippning, samt massage, jo jo. Det kallar jag NÖF-tid.

Ett sätt att få ner väggen är att använda sprängmedel. Då kan det vara bra att vara på behörigt avstånd här i Sverige.

Skulle ha spelat TC med tre vänner idag. Banan stängd p.g.a regn. Så har jag det.

Hälsningar

Hans

2009-08-03 @ 09:01:40
Postat av: Lars P

När Gerd och jag åker från Öland och Stora Frö monterar de bofasta ner Ölandsbron och bron monteras sedan upp igen i slutet av april 2010!

För många år sedan på Bornholm såg jag, Uffe N

och två unga damer en westernfilm med Gary Cooper som talade danska, kanske mer exotikt än Thai? Spelas La Paloma köper jag säkert halva butiken.

2009-08-03 @ 20:16:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0