Brunt

Krigsrubrik i Aftonbladet "Världens chans"
Därefter. "Chatta med Maud Olofsson". Min chans är så liten att jag avstår.

Däremot. "Anna Anka. Svininfluensan är en bluff. " Ingen vet vad de stoppar i vaccinet". Så nu är den frågan medicinskt etablerad.

Nr tre, otäckare: "Låt han dö". Motståndarlagets (Bofors) supportrar när en spelare låg livlös med hjärtstillesånd på isen.

Hänger min dysfori ihop med att jag först nu såg "fyra nyanser av brunt" i ett sammanhang? Föräldrarollen när den är som sämst. Kanske inte ett mästerverk, men ett genomarbetat inlägg i ett längre perspektiv än dr Spocks.

Uppenbart är att min sverigeinformation begränsas av tidningarnas webbupplagor. Kan någon modifiera eländet?

Här pågår förberedelserna för julen. Se bilder (pyntning av staden sker i samband med kungens födelsedag)

Dagens namn: Wayne Rooney (kanske tidigare, men jag såg Man U förlora mot A Villa. Han gav inte upp. Möcke, möcke bra)

Dagens citat: "När det blåser bygger några vindskydd, andra väderkvarnar". Den store ledaren, vars idrottsliga bedrifter bara överträffas av den nordkoreanske kollegan som vid sin första golfrond gjorde 18 holes in one.

Nu blir det paus i bloggandet. Några dagars resa i provinsen. Hemma igen på söndag. kanske nya bilder och intryck



Släng er i väggen, julstjärnor!
.



Man sticker inte under stol med att man tycker om kungen...


Kommentarer
Postat av: Krister Honkonen

Hej!

Inte lätt att följa allt via webben men tyvärr är det ungefär så prioriteringarna i media är just nu. Anna Ankas jul kan endast utmanas om Zlatan får nageltrång.

Får passa på att önska dig en God Jul och ett Gott Nytt År. Arbetskamraterna börjar droppa av för julledigt så här på fredag eftermiddag även om vi är några tappra som ska jobba på ända in i kaklet även nästa vecka!

2009-12-18 @ 15:10:33
URL: http://www.metrobloggen.se/renjord

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0