Snart jul igen

Sjuk man försöker göra te. Hittar påsar, värmer vatten. Sjuk, behöver nog socker. Ta har två behållare, en "Lite sugar", en "sugar". Självklart blir det sugar. Liteprodukter är jag mycket misstänksam mot. Nu skulle jag varit tvärtom - Ta hade hällt salt i den andra. Tack ändå!

Min analys av bilidustrin är väl inte särskilt väl underbyggd. Men att man, i EU-s statstödsregelverk, skulle inbilla sig att Sverige skulle kunna hålla SAAB under armarna är ju löjligt. Dessutom en verksamhet som inte är affärsmässigt sund. T o m flygplanen går åt helvete, ingen goodwill som förr. 

Några ofarliga kraftuttryck: "Jätan!" (Piraten), "Jötickat" (min egen mamma), "Jösticka frid" (postrån hos Hans Alfredson). Jag har nu lärt mig kraftigare uttryck på danska och amerikanska. De rör sig inom kroppens delar, funktioner och aktiviteter. Samtidigt berör man den andliga världen på et blasfemiskt sätt.



Roliga lekar inför helgerna

Lek 1: "Hide the salami" - Väldigt rolig lek

Lek 2 :"Snottra". - Väldigt rolig lek

 Hur mycket är klockan?


Dagens namn: Stirling Moss

Dagens citat:; "Mehr Licht"



Kommentarer
Postat av: Don C

Midvinternattens köld är hård men orättvis.

Ikväll Lammhults extra syrliga isterband med rotfruktsmos, kryddat med chili och vitlök. Håller vargar och vampyrer från stugan.

2009-12-21 @ 20:28:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0