Fd bortrest

Åter till Chokamol i gårkväll. Jag och fem danska gossar har varit på resa. Avsikt, spela golf. Jag gjorde inte särskilt mycket i den vägen, men vi hade tre mycket fina dagar. Norrut, i höjd med Bangkok västerut ligger städerna Ratchaburi och Kanchanaburi (floden Kwai). Dessa trakter är mycket bördiga, ris och sockerrör väller upp ur marken. Som vanligt när vi kommer ut på landet undrade jag varför stora lastbilar kör med väldiga lass pinnar. Det är ju de avskalade sockerrören. Socker är en jätteprodukt här.

Hemma nu med en präktig förkylning som börjar ge med sig. Ta köper mediciner som i alla fall tar bort symptomen (då är det väl OK?).

Stackars Fredrik Reinfeldt. Vad jag förstår är det hans fel att GM har gjort dåliga affärer. Dessutom får han ta ansvaret för att det går åt helvete med miljön.

Dagens namn: Mike Landon, kommer ni ihåg?

Dagens citat: "Den friske har tusen önskningar, den sjuke bara en". Patetiskt val av en förkyld...


Blue Sapphire där vi bodde hade två banor. Här har en dansk hamnat i en alpin situation på Canyon course



Den andra banan hette Ocean course, här ser ni varför. Någon av danskarna sa. "fairways är som cykelstier"

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej !

Kul med din resa men mindre kul med den svåra sjukdommen. Men det finns hopp förstår jag. Örtmedecin hjälper, liksom tron.

Så der här med Fredrik, visst, men enligt MP:s urskarpe analytiker var SAAB-olyckan helt Mauds fel.

Så har vi det här, och dessutom säger fortfarande Anna A saker som uppenbart väcker mycket starka tjänslor i vår lilla ankamm, så det så.

Hälsningar från en som snart återvänder till ditt underliga land.

Hans

2009-12-21 @ 00:06:43
Postat av: Harvets

Nog är det ledsamt att folk blir arbetslösa. Fint av dig är att tänka tanken under golfsvingarna. Men att i Sverige på tvåtusentalet skruva ihop bilar som ingen vill köpa, det känns idiotiskt. Lika stolligt som att knyta mattor för export. Jag tror att bilindustrin är en verksamhet som är behäftad med så mycket macho-skit att ingen vågat ifrågasätta röda siffror. Saab o Volvo - lägg ner skiten! Industrisamhällets tid är förbi!

2009-12-21 @ 10:21:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0