Kunglig födelsedag och siamesiska trillingar

Vi var bjudna till födelsedagskalas i torsdags. Vår kraftfulle byggmästare har ju trillingar (som den minnesgode minns från förra året). hejsan värre. En fin sak med thailändare är vänligheten. I byn finns en man som verkligen ger ett mer än galet intryck. Han deltog i kalaset och behandlades med respekt - inga överdrifter åt något håll. Jag har tidigare känt mig obekväm med honom, nu är det enklare att hantera.

Morgonen, tidigt, var Ta och jag i Hua Hin för "food for Buddha". Denna dagen, kungens födelsedag, är en av de viktigaste högtiderna i Thailand. Då ser man till att munkarna får ordentligt med mat ( vi får välsignelse).

Jag glömde kameran vid båda tillfällena.

Neil Young "Harvest" heter den väl. "Harvets" har jag inte hitttat i diskografin eller i engelska språket. Jag minns att skivan pryddes av en ensam person på en kulle (besserwisser?, fool on the hill?). Jag har inte listat ut rebusen. Några titlar kan man ju ana genom sarkasmen. "Old man", "Need a maid"...

Dagens namn: Gary Player (72)

Dagens citat: " Skulden skall betalas". Klassisk filosofi

Kommentarer
Postat av: Don Sjuan

Sjuan inte längre som tidigare på lördagar. Många bönder från västgötaslätten tränger sig in redan vid tolvtiden. Inte en sittplats för oss stamkunder, G och C m fl.

Snabböl, därefter vidare mot andra ställen.

Nästa etapp, missionsresan till Kph. Obama fegat ur.

/ Don C

2009-12-05 @ 15:49:11
Postat av: Harvets

Du skrämer bott komentarer från din hejjareklack genom å klancka på rätstavning. Du vill väl ha lite tuggmotstånd o spänst i kommentarerna. Exempelvis: vad är grejen med att svassa för "gudar" som du inte ens tror på? Buddah... alvarligt talat!

2009-12-06 @ 16:38:01
Postat av: Don C

Kunnskap e mackt!

2009-12-06 @ 19:11:37
Postat av: Helena Alsonius

Jojo Olle, här går det undan. Av en händelse fick jag veta att det verkligen gått undan för dig, sen har jag läst din blogg....... ojojoj härligt liv du har och vilken skrivkonst.

Inget Thailand för mig i år, återkommer om det när jag har din mailadress.

Nu närmast 9 dagar i hovrätten så efter genomläsningen av din blogg blir det nu sängen men vi hörs

Helena

2009-12-07 @ 00:23:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0