Sista dagen 2009

Dean Martin hade en dag då han överhuvudtaget inte festade, nyårsafton. "Amateurs night", sade han föraktfullt.

Riktigt lika långt går inte jag. I kväll några drinkar med vänner. Inte Hua Hin, där pågår amateurs night för fullt, vågar inte ta bilen dit. Knappast ens taxi.

Om någon är vaken vid 12, tar man sig till stranden och tittar på fyrverkerierna.

Kanske nyårsafton för en gammal person har förlorat glansen. Min vän Eddie, sjukhusekonom i Bangkok , sydamerikan och 38 år försökte idag:" 31st of december, hasn´t it a special spirit?". Frågan ställdes till oss äldre män. Svaret negativt...

Tidningen Mad (eller var det "Hjälp") har lämnat några spår. Här är ett: Om Thore Skogman hade skrivit " Min älskling": Min ädevälskling du ädevär som en rodevodevos en nydevy utsprudevungen skädevädevär - då räcker armarna inte till.
Humorn var väl inte fullt utvecklad, men läs detta tyst för er själva, eller sjung...

Dagens namn. Mike Bloomfield

Dagens citat: "  Ring, klocka, ring..." Tennyson? Kommer ni ihåg tennisspelaren Tenny Svensson, tänk om hans pappa hade skrivit nyårsdikten.

Gott Nytt År trogna läsare!


Bilder idag självtagna utan hjälp (bildgåta, titta på första bilden och säg hur den är tagen, svar i bild två), ursäkta golfkänsliga.





Kommentarer
Postat av: gunnar

Olle min vän. Jag tror Du får polera Dina klubbor bättre. Det måste gå att få mer sting i bilden. Hoppas allt är bra med Dig och Ta. Vi önskar er båda ett riktigt Gott Nytt År.

Dean Martin är ju en kanonkille. Kom at tänka på en annan - Göra P (gamle HSB). Han avskydde en kollega till mig, chefred på Katrineholmskuriren. Vid en presskonferens upptäckte han killen bland den församlade pressen, gick rakt fram och skakade hand. Sen vände han sig till de andra och sa: Er hälsar jag inte på. Jag är så jävla förkyld.

Håhåjaja. Kramar Lili och Gunnar

2009-12-31 @ 16:14:36
Postat av: Karin

God fortsättning på 2010! Iskylan håller fortfarande sitt grepp om oss och jag hoppas Axel och Hanna tar tåget på lördag. Risk för snö!Vi hörs när de har kommit hit.

2010-01-03 @ 14:58:47
URL: http://..

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0