Snart jul igen

 Sjukligheten har gett med sig. En del förbredelser har vidtagits. Julen är ingen stor sak här. Ta är inte alls intresserad av falangjulmat. Julen, som jag har berört tidigare, helt ointressant i ett land där Jesus är okänd. Hans födelsedag likaså.

Imorgon christmasgolf som avslutas med swedish christmas buffet. Jag hade lovat snaps till detta och var på väg att gå bet. Helt övertygad om att aqvavit funnes i de välsorterade affärerna kände jag mig trygg -tills jag började leta. Ingenstans fanns dessa drycker. Jag flanerade planlöst en dag och tittade in i en liten bod. Och där! Lysholms Linie Aqvavit!! Hurra!

Dagens Namn: Bing Crosby

Dagens citat (för att belysa kommunikationssvårigheter): Badarna hade haft sammankomst. Snickaren Grelin hade varit det för nyfikna avskräckande exemplet, naken, och blivit solbränd. Hemma, vid middagen, tog han en ordentlig sup med ursäkten " Det hettar och bränner över hela kroppen". Hustrun svarade välvilligt. " Då kan du behöva något som värmer". Hon var lomhörd.

Bild, julpynt


Kommentarer
Postat av: Anonym

Det här oblomoverilivet att svinga golfklubbor tills medvetslösheten tar vid, har jag inte mycket till övers för. Däremot kan jag känna en gnutta avund att du slipper juleländet. Jag hoppas att din nyvunne kompis Buddah inte har implementerat allt för krävande hågkomster. Jag skulle också vilja byta ut skinkan mot fyra små rätter, om nu inte konventionen och tvåbenta kravmaskiner så efterhängset tvingade en till dessa hialösa excesser.

2009-12-22 @ 18:34:21
Postat av: Franky

Önksar dig en riktigt God Jul samt ett Gott Slut och ett Gott Nytt År från ett vitt (hur länge det nu varar)Göteborg !!



m.v.h. Franky med anhang

2009-12-23 @ 13:03:52
Postat av: Anonym

Selvfoelellig!!

2009-12-27 @ 17:40:52
Postat av: Anonym

Selvfoelellig!!

2009-12-27 @ 17:41:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0