Våra julförberedelser

Förkylning på retur, vill inte missa christmas event på Black Mountain.

Vi spelar i lag. Tack för en jätttefin eftermiddag, Doa, Rhona och Charlie. Man kan ha kul och skapa resultat enbart med gott humör och good spirit - vi blev tvåa! För golfare: Brutto nio under par.

Någon jämför med Oblomov. kanske missförstånd ( se dagens citat). Vi är aktiva, men inte på det accepterade, svenska, sättet. Oblomov är långt borta ( han ansåg ju att löss och loppor var helt naturliga i tillvaron i sängen).

Dagens namn. Nils Linnnman (har du sett nåt vilt?)

Dagens citat. "My life began by flickerig out". Oblomov. Detta ställer jag inte upp på.

Bilden. Rhona och Charlie julförväntansfulla ovanför Bill Squires flint. Jag älskar Skottland också!





Kommentarer
Postat av: Harvets

Ivan Gontjarovs tegelsten till roman om figuen Ilja Oblomov, som slösade bort sitt sitt liv i en total och allomfattande indolens.... Okej, golfsvingande var inte hans grej.

Till och med mina cynismer dämpas så här i juletid.... hoppas snapsen sitter gott innanför västen. God jul! din sjuputtare (eller var ni utbrister när ryggdunkarna utdelas i golfkretsen, när magarna guppar över de rutiga brallorna, när småflickorna i blå dagisväst får en tjugofemöring och ögonen blir som femkronor, när.... Där är jag igen!).

2009-12-24 @ 00:37:20
Postat av: khun Hans

Grattis till andraplatsen !

Hälsningar

Hans

2009-12-24 @ 10:31:11
Postat av: Karin

Stort grattis och god fortsättning!

2009-12-25 @ 16:53:16
URL: http://..

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0