Äntligen hemma!

Efter strapatser i Vietnam var det gott att komma hem. Resans olika inslag var ju skojiga, men slutet blev kanske litet segt. Nu kom vi till slut till Bangkok för avrundning. Jag fick göra mina ambassadärenden (alla formaliteter nu ok, även kring bilen) och Peter gick till skräddaren. På kvällen slog vi på stort och tog skytrain + båt till Mandarin Orient -ett av stadens förnämsta hotell med tillhörande restaurang. Grillbuffé inkl allt! Underbart i den ljumma natten vid floden. För vår skull ordnade man ett jättefyrverkeri från en pråm mitt i vattnet.
I Chokamol går vardagen vidare. Vi har varmt väder och njuter. En ögonblicksbild: Ta behövde besöka sjukhuset i Petchaburi för ett medicinskt bekymmer. Hon anmälde sig vid incheckning, vänta tio minuter. Då kom sköterskan och tog olika värden. Direkt på detta till doktorn i ung en kvart. Kom ut därifrån, vi väntade i tio minuter, betalade 500 baht och fick medicinen. Alltså allt detta inom 45 minuter för 120 SEK inkl medicin. Hur är det i Sverige?
Bilden: fyrverkeri i Bangkok


Kommentarer
Postat av: Lars P

"Ta mig till havet...." Nu vill jag veta mer om när, var, och hur Ta?

2009-02-27 @ 18:16:31
URL: http://ollethai.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0