Hanoi



Först ett klarläggande: jag kan stava till vederbörande och jag kan reglerna för hur det korta k-ljudet skrivs i svenskan. Ibland  kan det komma störande inslag vid bloggandet som påverkar kvaliteten.
Nu till Hanoi. Bilden visar utsikten från vårt hotellfönster. Det är inte dimma det är den ständigt närvarande smogen, som framförallt rök ut ur motorcyklarna (oljeblandad bensin). I Thailand kör man motorcyklar med fyrtaktsmotorer, avsevärd skillnad! Vi sökte oss tillbaka till hotellet med rinnande ögon och halsont varje dag.
Hanoi var en besvikelse. Vi hade förvarnats om att vädret var kallt och regnigt just nu. Det hade väl varit uthärdligt om inte resten var ganska förfärlig. Återkommer om det...
Här i Thailand har vi fått varmare väder. I dag +36 grader C. Vi har varit turister samt legat på stranden där det är härligt med sval vind från havet.
Peter: din skjorta har kommit tillrätta, du kan komma och hämta den nu!

Kommentarer
Postat av: peter

Min hosta från Hanoi är något bättre men halsen är fortfarande torr...

Skjortan kan du ge till behövande gäster!

Jag har nya fina från min vän Kenny Daniel på "New Esquire Tailors i Bangkok. www.newesquire.com Kan verkligen rekommenderas!

Ta - det..... lugnt!

!



2009-02-23 @ 11:57:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0