Resan har borjat

Nu har vi tagit oss ner till Melacka, en sot stad med portugisiska influenser.
Borjade med 22 timmar fran Hua Hin till Georgetown pa Penang. Det jag trodde var en liten mysig sovande kolonialstad var ett av de storsta  ekonomicentren i Malaysia med 1 milj inv. Vi hittade en liten resort utanfor, Batu Ferringi (bilder kommer  senare), rekommenderas
Transporterna hittills i Malaysia har gatt med buss. Var erfarenhet ar: rakna med 1 tim forsening per 3 tim. Kom till KL igar. Hade tur fick bra hotell mitt i centrum. 6 milj inv, stort.
Nu nagra dagars vila har, sedan Singapore den 27 (vilken dag det nu ar?).
jag tar strapatsbitarna nar jag ar tillbaka

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0