Varanien

Stillsam konvalescens. Jag mår bra, sitter och läser "fågeln som vrider upp världen". Terassen är ett härligt ställe. Sitter man tyst dyker t ex varanen upp (modell större, blommorna bredvid honom är som rhodondendron). Han har ett gömställe hos Neng och Claus, som precis har flyttat in. Förmodligen kan han inte stanna, dessa djuren anses vara bad luck. Tack igen för kameran, den är som ett underverk. Bl a zoom.
Thailändarna påstår att denna cool season har varat, och varit coolare, längre än någonsin i mannaminne (6 år). Helt ok för mig som misstänker att Sverige har betydligt kallare än +28 grader mitt på dagen.
Alltså: här i landet Varanien lever vi gott
Dagens boktips: Haruki Murakami, Fågeln som vrider upp världen.
Bilder idag, förstås varanen och så mitt sällskap på nyårsafton, den gamla hunden som egentlgen har adopterat Björn och Chris, men de var ju på kalas...


Kommentarer
Postat av: Karin

Tack för boktips Har just avslutat Lundells Vädermannen.

Söt hund. Tur att du slapp vara helt ensam på nFortsätt ta det lugnt och krya på dig!yårsafton!

2009-01-03 @ 16:39:49
URL: http://..
Postat av: Ingrid

Bra att du tränar dig på hundumgänge - misstänker dock att Hjördis kräver mer lek av den som vill umgås med henne. Kram

2009-01-03 @ 21:45:18
Postat av: Lars P

Det är ingen varan, det är en krokodil!

2009-01-06 @ 00:03:50
URL: http://ollethai.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0