Vardagliga förtretligheter

I morse lös (jfr "svalde ficklampa, lös i magen", tack Bosse M!) inte den nya lampan i badrummet. På em klättrade jag upp och tog ut lysröret och körde enkom för lysrörsbyte in till Hua Hin. Fick tag på ett tvåpack lysrör av rätt sort, jag hade ju det gamla med mig. Den gode elmannen testade då mitt gamal lysrör -fungerade. Troligen glappkontakt. Efter några småärenden åkte jag hem, lade lysrörskartong och fungerande gammalt lysrör i soffan. Vände mig bort för någon sekund och hör i denna sekund ett rullande, därefter fallande, därefter klingande och sist en skarp knall. Lysröret som jag hade kört fram och tillbaka till Hua Hin i friskt tillstånd hade begått harakiri. Sopningsbiten blev tung, även implosion skapar spridning av små, små glasbitar.
När jag hade skrivit färdigt detta upphörde explorer att fungera, jag åkte ut och fick börja om-
Jag tog ingen bild på eländet, går och lägger mig tidigt...

Kommentarer
Postat av: Liselott

Hej Olle,



Kommer inte ihåg din email så jag prövar denna vägen istället. Gubben och jag åger till Phuket den 10 jan reser runt i 2 veckor. Hoppas att di har det bra här hemma är det kallt som hundan (inte ens Hugo-hunden- vill gå ut!)Vet inte riktigt var du bor i förhållande till var vi kommer att befinna oss men kanske vi ses. Ha det bra.

2009-01-04 @ 17:36:50
Postat av: siggeh

Hej Olle!

Ett tag sen sist. Jag kom ihåg hur begeistrad du var över badrumsmannen. Du vet - badrum är en hel vetenskap. Hur hade han det med alla våtrumsskydd som ska (r)ollas upp och ner i ny och nedan??

Pia hälsar så gott. Hoppas nu att du får tag på din vodka imorgon...



Sigge

2009-01-04 @ 21:43:48
Postat av: Khun Hans

Visst kan livet vara motigt, men det kunde ju ha varit en 100-Pipare.

Khun Hans

2009-01-07 @ 09:07:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0