En regnig dag

Idag regnade det på morgonen. Regnet (duggtyp) har fortsatt hela dagen och det har tagit ner temperaturen till +30 C. Skönt! Ta åkte med sin mamma till sjukhuset i Cha Am, så jag blev ensam här. Först jogging på stranden sedan frukost och därefter bok på terrassen ( fortfarande "Vi de drunknade"). Bob kom på besök och precis när Ta äntligen kom fick vi besök av goda vännerna Annelie och Stig.
Hua Hin för veckohandling (öl och tonicwater mm).
Igår trodde jag att vi fick genomgående fisk, idag berättade Ta att en rätt var "frog". Hon hade mumsat i sig det mesta, medan jag satt och spottade ut ben. Jag kom osökt att tänka på piratenhistorian om bankstyrelsen som var bjuden på eftersits och trodde sig bli bjudna på kalla flundror. När de fick veta att det var stekt gröt erinrade de sig hur de hade suttit och benat och spottat (detta var mycket sent på natten efter en bättre middag).
Idag ingen bild, och boktipset skulle väl vara Arne Dahls böcker om A-gruppen.

Kommentarer
Postat av: Karin

Nallle och de andra hälsar

2009-07-13 @ 19:54:04
URL: http://..
Postat av: Bo Hansson

Vad roligt att du trivs så väl i Thailand!



Jag har också gått i pension, Jag kände att jag tappat geisten som lärare. Mulle går i pension i september.



Vi har skaffat hund, en labrador-retriever. Hon är ofta oemotståndlig, men valpar är ingen lätt uppgift. I morse bet hon Ann-Margret i armen så att blodvite uppstod.



Vore det inte dags för ett revival snart.



I augusti skall jag medverka på Uråsafestivalen och ha en musikfrågesort, mest med låtar från 60-talet.



Må väl!



Bosse



2009-07-13 @ 20:52:41
Postat av: Ann-Charlotte

Det låter inte som om det går någon nöd på dig, antar att stranden lockar mer än skogen runt Delsjöarna men det var fint där i förmiddags också. Fortsätt njuta! :)

2009-07-14 @ 15:49:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0