God smak?

En god dag går mot sitt slut. Visserligen kom vi i dispyt med en berusad motorcykelförare som tyckte att det var oförskämt av mig att blinka mot honom när han kom mot mig på fel sida av vägen. Ta lyckades få oss ur den upprörda situationen. Tack...
Apropå god smak: vi lyssnar mycket på den folkliga populärmusiken. "Alla"  älskar den. Jag funderar ibland på hur det skulle fungera i Sverige om man blandade följande ingredienser i lagom doser samtidigt
- motiv, kärlek
-saxarrangemang a la Billy Vaughan (hej Lars P!, kom ihåg "sail along silvery moon" och "morgen") med anstrykning av cirkusarrangemang i övrigt
-gärna dragspel
-gitarrer enligt Europe (kommer ni ihåg dem?)
-ganska gäll sång
-i botten någon slags rockbas
Kul är det i alla fall, alla dansar
Musik i övrigt: I kväll åt vi middag på en liten restaurang ute i "djungeln". Musikunderhållning, ja. Det var längesedan jag hörde "Puff the magic dragon". Dessutom "Blowing in the wind" med, tror jag, Joan Baez. Everly Brothers slutade väl för 40 år sedan? De lever här...
Golf idag. 81 slag 40 + 41, jag är nöjd.
Imorgon Ratchaburi med vaxmuseum och båtfärd, liten familjemeeting med Tas äldste son, Tun, och hans fru, kanske lilla Diao kommer med.
Nu är kameran laddad, här kommer bilden från fiskeläget i Baan Kwai


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0