Semester

Nu har det varit semester igen! Skönt att komma ifrån det hetsiga tempot i Chokamol. Ta och jag åkte till Koh Talu, en liten ö söderut i Siambukten. Ekologiskt stuk, ström från en generator som var stängd två timmar på fm och två timmar på em. Suveränt arrangemang: minibuss hämtade vid dörren och körde till piren där snabbåten tog oss ut till ön. Paradis. Vit strand, korallrev med fiskar, god mat och en bungalow precis vid stranden. Vi hade det gott i tre dagar, badade, snorklade och slappade i solen. Inte mycket folk, andra kvällen hade vi tre medgäster vid middagen.
Nu åter till vardagen. Idag ett väldigt åskväder med tillhörande regn. Temperaturen har gått ner till 28. Ruggigt...
På tisdag åker jag till Sverige för mammas begravning. Stannar i tio dagar, därefter åter hit en månad till.
Bilderna idag kommer separat

Kommentarer
Postat av: khun hans

En sådan resa kostar väl skjortan. Inga pengar kvar till golf ?

2009-03-15 @ 01:57:48
Postat av: johan tjelander

Ännu en iten hälsning från Malmö. Du är väl i Sverige nu? Våren är på gång och jag är strax pensionär, vilket jag säkert kan leva med. Snart stundar ju en lång härlig sommar med mycket hojåkning i främmande ländet. Lev väl! Mulle.

2009-03-17 @ 13:01:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0