Ambassadbesök mm

Familjelivet kärvade några dagar, nu är allt ok igen!
Var igår på ambassaden för att få ett intyg för mitt visum. Snabb och god service. Dock inte tillräckligt för en medborgare som ondgjorde sig över väntan (ca 20 min). Satt med sin thailändska hustru, som tydligen talade svenska. På bred skånska förbannade han "djäuvvla tjänstemän", "jaug hautar denna föurbannade regeringen",
" titta däur springer dom inne, jobba istället". Vi andra svenskar inkl hans hustru skämdes. Jag var mycket nöjd, lämnade hemmet vid sjutiden, var i Bangkok omkring 10. Tog skytrain till ambassaden, uträttade mitt ärende och var hemma i Chokamol vid fyratiden.

Dagens namn: Palace (jag saknar er ibland)

Dagens citat: "Pantofflesluk det spänner buk - men kött och brö´ gör kinden rö´, och brännvinet ger märgen". Kostråd av Fritiof Nilsson -Piraten

Dagens bild: vår nya granne Sofia, söt



Kommentarer
Postat av: PG Örwall

Hej Olle!

Jag var på Palace för någon vecka sedan och vi kom

att prata om dig. Fick veta att du flyttat till Thailand och hade en blogg. Jag har studerat den nu några dagar.

Det verkar som du trivs där och funnit dig väl till

rätta.

Min fru och jag får gratulera till Giftermålet, som

verkar ha gått till på Thailändskt vis.

Nu stundar snart Julbord på Palace den 1 december.

Vi kanske får se dig någon torsdag så småningom.



Hälsningar Från PG och Maria i Alingsås

2009-11-20 @ 17:15:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0