Dr Hook?

Morgon: transport av kamrat till tandläkaren (planerat besök). Jag fick litet tid för flanerande. Träffade min "dotter" Yum som har fått jobb på ett transportföretag. Enligt mamma Pim som "manager". Tja... Kul iallafall att träffa henne, hon löste ett transportproblem åt mig.

Hua Hin är fint, jag börjar känna och känna igen de stadiga profilerna där, dvs försäljare och taxichaufförer. Det är skönt att inte bli behandlad som turist. Ingen hoppar på mig och vill sälja varor eller tjänster, jag bestämmer själv.

Eftermiddagen: Ta och jag var på avslutningen av begravningsserien (jag glömde kameran). En kortare ceremoni än de andra dagarnas, men avslutningen var grandios med fyrverkeri och smällare.

Dagens namn. "Lill Strimma" Svedberg

Dagens citat. "If I say you have a beautiful body, would you hold it against me?" Denna fras har varit självklar för mig sedan Dr Hooks hit. Nu vacklar jag. Min självklarhet var att komplimangen kunde vändas mot sagesmannen dvs ...hålla det mot mig. En tidig Monty Pythonsketch där ett Engelsk - Ungerskt lexikon spelar en betydande roll
sätter myror i huvudet på mig. Där översätts, på den svenska textremsan, frasen "... hålla den mot mig"
Kan någon, Axel, Stephan eller annan begåvad person, reda ut begreppen?

Dagens bild (har jag visat den förut?): Buddha har välsignat huset och passar nu på att välsigna de närmaste vittnena.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0