Kulturhistoria

En vanlig dag utan stora händelser. Immigration office accepterade att mitt visum gäller ett år utan att jag lämnar landet. Bra

Axel, oraklet när det gäller musik, meddelade att Frankie Lymons har erkänt: "I put the bomp". Så var den saken klar. Det verkar dock som några har glömt själva låten. Den går ut på att sångaren vill tacka den man som har satt in alla "bomp", "dit-de-dit" och "bogeti-bogeti-shu" i låten. "I´d like to thank the guy who wrote the song that made my baby fall in love with me. Who put the bomp...". Ljuden fungerar alltså...

Kvällen varm, damerna inomhus vid TV och AC. Herrarna på terassen med gin tonic.

Tidig säng. Imorgon golf och hemmakväll.

Dagens namn. Gösta Ekman

Dagens citat: " Det är för tidigt att utvärdera effekterna av franska revolutionen". Deng Xiao Ping

Bilden idag, fantasilös från en middag ute. Ta och jag var litet okontanta. Nu OK



Kommentarer
Postat av: Bigott

Olle! Fotot du publicerat befäster säkert hos en del fördomar om "grejen" med Thailand.

2009-11-23 @ 16:00:10
URL: http://ollethai.blogg.se/
Postat av: Bigott

Okej, okej. Jag har ingen rätt att fördöma andra. I min värld förmedlar fotot: Sture 71 eller textilfabriken? Om valet hade varit fritt hur hade den unga flickan i vänster bildkant gjort? Bara mina kyrkkaffebigotta spekulationer! Den höga moralens förste bingoutroppare!

2009-11-25 @ 14:03:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0