Mårten

Detta är en sådan dag då jag gärna ville vara i Sverige (Skåne). I kväll äts gås i illustert sällskap, inte i Lund eller Genarp, utan i Bjärsjölagård. Eftersom jag kan menyn och i stort sett vet vilka gästerna är vet jag att detta blir en lysande fest.

I Thailand klagar vi nu på värmen. Den har varat för länge.

Dagen händelselös men bra. Hämta ny skylt till Tas "shop", den blev väldigt catchy! Handla i Hua Hin, tidig middag. Därefter damer med vin. Jag känner mig alltid utanför när väninnorna drar igång, men det är mysigt att vara med.

Just nu tittar jag på elefantpolo på TV. Snabba djur!

Sista ledtråden till Neil Armstronguttalandet: Mrs Gorski utbrast (och den unge Neil förstod inte riktigt). " Oral sex! You will have oral sex when the kid next door walks on the moon".
Enligt uppgift var inte detta Neil Armstrongs främsta drivkraft till bedriften till och på månen.

Dagens namn, förstås: Mårten

Dagens citat: Engelsk lady kommer till hotell i Frankrike strax efter kriget. Husan visar rummet, med toalett. Lady har aldrig sett en bidet och utbrister:" Oh, it´s to wash the baby in!"
Husan svarar lakoniskt: "Non, it´s to wash the baby out".
Denna är också dålig, men kom ihåg att det är varmt här. Jag lämnar inga ledtrådar.

Dagens bild. Från arkivet. Munkarna förbereder sig inför "singing" vid Loy Krathong i Templet i Bang Kwai



 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0