Noteringar från Chokamol

Perfekta förhållanden. Nu har vi som svensk sommar. En lätt bris och +28. Golfen borde gå bättre, men jag slarvar... Förmodligen för att det är för bra just nu. Tack och lov anfäktas jag ju inte av Luther så mycket, så jag räknar inte med några bakslag som skall kompensera det goda. Min "grej" är ju att njuta av god mat, goda vänner, gott väder och allt det andra ni som har följt bloggen känner till. Till "grejen" hör att ibland gå på restaurang med goda vänner.

Hemmakväll med hemlagad middag. Bl a laap mo, en köttfärsrätt med lök och kryddor ( Axels favorit). Ta lagade den godaste jag hitills har ätit.

Varanerna visar sig då och då. Jag misstänker att de har ett bo snett över min klong. Bildbevis nedan.

Dagens namn: Haqvin Spegel

Dagens citat:"Åh, vilken underbar morrning!" Ur musicalen "Rödluvan och vargen". Mel: Oh, what a beautiful morning.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0