Söndag d 15 nov

Värmen börjar, tror jag, lägga sig. Stillsamt, jag vann på golfbanan. TV hos Lou och Natalie. Australian masters. Tiger Woods vann.

Hemmakväll, far vid pc:n, mor vid TV:n.

Dagens namn: Jussi Björling

Förklaring till dagens citat: Brodern till en god vän har varit i Frankrike för någon slags Memorial Day. Alltså, vi skall inte glömma alla eländigheter kring krigen i Europa. Också inte glömma att EU har en grundtanke: aldrig mer krig i Europa (fö mitt skäl till att rösta ja till EU). Hursomhelst besökte han en förfärlig mängd gravar från första världskriget där unga män lagts i förtid. Dagens citat kom upp naturligt, jag har inte tänkt strofen på 40 år:

"Den vackraste visan om kärleken
 kom aldrig på pränt
 Den begrovs i en massgrav
 i Flandern
 med en fattig parisstudent". Ferlin? Ruben Nilsson?

Bilden. mina trumslagarkamrater vid Loy Krathong (har lovat kopior)


Kommentarer
Postat av: Stephan

Ture Nerman skrev "Den vackraste visan om kärleken"

2009-11-15 @ 20:07:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0