SPF 50

Solen står högt på himmelen. Stark är den också. Här använder vi solskyddsfaktor 50 -fungerar. Särskilt meddelande till Classe: "om du använde solskyddsfaktor 49 förra året och blev litet röd, rekommenderar jag faktor 50" (internt skämt).

Bilen spelade spratt. När jag skulle hämta min golfkompis Hans gav den bara ifrån sig ett slags knäppande suck. Vi undersökte batteriet, torrt. Knuff igång. Till Julia vars man fyllde på 1, 5 l dest vatten, Efteråt fick jag höra att batteriet bör kollas en gång i veckan. Jag har inte tittat i det sedan jag köpte bilen. Tack och lov hade vi god tid, så vi hann till matchen. Efter spel och en kort förfriskning ställdes färden hemåt. En bit på väg brast något inom kopplingen. Stanna, ringa Julia och undvika förbannelser (kopplingen renoverades ju för tre veckor sedan!). Julia och man kom på sin jättemotorcykel. Konstaterades att det var en enkel mekanisk historia. Tio minuter på verkstaden så var saken klar. Ingen kostnad... 

Ta har envisats med att köra sin elektriska barnscooter. Efter dagens punktering har hon äntligen insett att försäljning är det bästa. Vårt mekaniska geni, Chalor, beskrev innerslangen (borde egentligen vara dagens citat): den är som en donut.

Dagens namn. Raymond Burr

Dagens citat: nygifta kvinnan till väninna " kan du tänka dig, när vi kom till pyramiderna vägrade den jävla kamelen att resa sig". Väninnan:" förfärligt, redan under bröllopsresan!" Passar väl inte direkt under citat och är inte särskilt rolig heller, förlåt.

Dagens bild. återblick på partyt. Inledningsvis. Fotografen hade refuserat denna bild som faktiskt inrymmer tre av de närmaste falangvännerna. Längst ner i vänstra hörnet sitter Bob. Stående, lättare att se, är Claus och Chris.

Nu kom jag på varför allt elände med bil och scooter hände denna dagen. Datum 13, veckodag, fredag. Vi är mer vidskepliga här, men detta var väl fullt bevis.

 






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0