Mycket begravning

Begravningen pågår. Nu dag fem. Det är glam och stoj, även under munkarnas framträdande. Barnen har stor frihet och leker med begravningsdekorationerna. Dessa (dekorationerna, alltså) är inte som våra svenska  blomsterkransar. Här är det kräppapper och konsgjorda blommor + diverse småprylar bifogade. Det fina med det är att när dekorationen monteras ned, skänks prylarna till t ex templet ( på bilden kan ni se skedar tillsammans med div blommor).
I övrig regnar det en hel del. Fördelen med det är att temperaturen håller sig något lägre än vanligt.

Kistan med blomsterprydnader, några munkars bakhuvuden. TV:n i bakgrunden används för att visa den slutliga uppbränningen av kistan (tror jag)


En hedersbetygelse. Obs skedarna

Kommentarer
Postat av: Khun Hans

Vackra bilder. Jag hade gärna sett att mina barn och barnbarn hade fått uppleva min begravning på samma sätt.

Hälsningar

Hans

2009-10-08 @ 10:29:02
Postat av: Ingrid

Här grunnar vi mest på att 160 elever i norrland fått svininfluensa eller som det heter den nya influensan efter en innebandyturnering med många skolor inbjudna. Alla nu friska. I morgon påbörjas massvaccinering. Över hela landet. Kom hem så slipper du plåtar o andra farliga ting. Alltså du skulle kunna få ta del av vårt vaccinationsprogram.

2009-10-08 @ 19:35:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0