Under belägring

Nästa vecka startar det 15:e ASEAN-mötet här i Cha Am och Hua Hin. Här är säkerheten rigorös. På vår väg, som går utmed flygplatsens östra sida, posterar militär med skarpladdade vapen var 100:ade meter. Vänliga så här långt. Vi har fått speciella stickers som intygar att vi hör hemma här. 267 milj Baht sägs ha satsats på säkerheten. Då är nog militären betraktad som gratis.

Dagens namn: Esther Williams

Dagens citat: "A dead bird never leaves its nest". Winston Churchill när någon påpekade att hans gylf var öppen.

Kommentarer
Postat av: gunnar

Bäste Vän.

Long time, no see. Och jäkligt lång tid sen vi hördes av. Har skickat ett mail, men gör även ett försök den här vägen.

Underbart verkar ert liv vara och det gläder mig och min Kära Hustru. Allt gott önskar vi eder!

Kul citat av Churchill. En av mina favoritförfattare, den gode Diktonius skrev också om slöa fåglar:

"Endast tama fåglar längtar

Fria flyger".

Himla fint sagt, men svårare att uppnå.

Nu ska jag ta och bläddra igenom bloggen och se vad jag missat.

Hör av mig snart

Vännen Gunnar

2009-10-22 @ 20:55:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0