Wedding?, forts II

Del 1 var en lyckönskningshistoria där släkt och vänner bidrog till parets håvor och välsignade högen med pengar och guld genom att strö blommor och några frön över. Detta tog sina modiga 45 minuter. När allt var klart, tog en nära släkting hand om högen, slog in den i rosa tyg och bar paketet till ett säkert ställe.
Del 2: munkarna (= Buddha) kommer.

I övrigt har vi levt mer eller mindre isolerade pga säkerhetspådraget kring ASEAN-mötet. Slutade igår. Nyss såg vi tre långtradare med polismotorcyklar på flaken. Man har inte sparat på resurserna. Militären drar sig också tillbaka... Nu normalt

Dagens namn: Dag Hammarskjöld

Dagens citat: "I´m a hootchie, cootchie man". Göran Persson

PS. Någon har frågat om dagens namn. Jag tänker mig det som en tankestimulator, namn som vi har glömt eller inte ofta tänker på. Det är namn som rinner upp i mitt huvud under den tropiska dagen.

Här har jag lyckats komma in till kvinnan. Vi är på väg ut mot del 1. Jag svettades hela tiden.



Här monterar jag en del av guldet. Det var inget bra på TV

Omgivningen välsignas av lekman inför Buddhas ankomst


Kommentarer
Postat av: Pia

Här går jag in på din blogg för att läsa om hur du spenderar dina dagar som avtalspensionär och hamnar mitt i ditt bröllop! Olle du är överraskningarnas man, jag önskar dig lycka till!



Dagens citat: "Ålder skyddar inte mot kärlek. Men kärlek skyddar i viss mån mot ålder." /Jeanne Moreau

2009-10-28 @ 10:00:16
Postat av: Anonym

Olle!

Kärleken har haft en gudabenådad inverkan på dig och du ser ut att ligga på topp! Lycka till med ditt nya liv!

Håkan och Marianne

2009-11-11 @ 13:54:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0