Wedding?, forts III

Del 2: Nu är Buddha här! Nio munkar kommer till det specialpreparerade rummet. Nu har jag varit med om ett antal olika ceremonier med munkar inblandade så jag var beredd på en lång bönestund (munkarna ber). Faktiskt är det meditativt att lyssna på. Deras uppdrag var att välsigna oss och vårt hus. Jag tog inte tiden, men 40 - 50 min tog det nog. Jag svettades och fick kramptendenser (man sitter obekvämt på golvet). Tack och lov är det inte högtidligare än att övermunken mitt i tyckte att vi skulle slå på AC:n för min skull. Tack!
Munkarna bespisades efter ceremonin, då skulle de vara för sig själva. Vi fick en liten paus före del 3, familjens och vännernas välgångsönskningar (nästa gång).

Dagens namn: Ian Dury and the Blockheads

Dagens citat: "Que sera, sera"

Buddha har anlänt!


Delar av munkarnas måltid

Här har frukten gjorts i ordning


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0