Wedding?

Nu har vi haft vår stora dag. Huset är välsignat och vi likaså. Större arrangemang än jag hade trott. Tidigt upp. Ta hade beställt hår- och makeupartisten redan kl 0500. Han kom dock litet senare. Jag fick vara kvar i sängen till 0615. Då skickades jag till Tas hemby utan att veta uppdraget. Mycket rörande, familj och släkt tog hand om mig och i sinom tid tog de mig i procession tillbaka till Chokamol. Trummor och larm. Jag bevakades av två goda herrar med palmer. Efter en stund släpptes jag in och ceremonierna började.
Forts följer

Dagens namn: Staffan Tapper

Dagens citat "En förening som tar in en sådan som mig vill jag inte vara med i". Gruocho Marx

Bilder från förberedelserna dagen före + morgonen.


Här ordnar kusinen håvorna till bruden



Blomsterdekorationer görs i ordning på natten




Här kommer jag!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Tappan Straffen? Det var väldigt vad mycket fotboll som gäller. Gõtt!

2009-10-28 @ 15:35:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0