Buddha och regn

Vi har varit i Temple idag. Nu handlar det om good luck för framtiden. Jag vet inte riktigt vilka ceremonier som väntar. Detta är en happening! Själva tempelmiljön är mycket avslappnad och munkarna trevliga att umgås med så jag går gärna dit. Denna gång var det Tas speciella Temple.
Vi har våra kontroverser. Ofta handlar det om trafiken. Jag tycker att Ta ger slarviga instruktioner och hon tycker att jag kör dåligt (oerhört frustrerande för en svensk man).
På eftermiddagen kom det hittills värsta åsk- och regnvädret. Vi upptäckte då att det dyra taket ,som nyligen hade monterats, läckte. Detta var inte Chalong (han var arg för att jag inte frågade honom först) men denna andre  "byggmästare" skall få rätta till detta avgörande misstag.
Kvällen har ägnats åt engelskastudier. Vi har köpt en bilderbok, mycket pedagogisk. För det mesta försöker jag hjälpa till med uttalet, men ibland arbetar Ta för sig själv. Mitt hjärta smälte när jag hörde henne ljuda "icicle". Förmodligen är istapp det minst användbara ordet här...

Under det blå taket i hörnet regnar det in vid hårt väder


Närbild på själva stället

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0