Premiärgolf och exteriörer



Egentligen ville vi inte stiga upp tidigt idag, men golftiden var spikad. Vackert väder, sol, varmt. Hittills annars molnigt och inte så varmt. Dock, golf och jag vann över två vänner. Höll mig nära hcp.
Lugn dag. Ta har fått min förkylning, så vi slappade på eftermiddagen och åkte in till Hua Hin för sen supper. Nu hoppas jag på en drink, sedan säng.
Bilder idag:
Överst: Vårt nyförvärv en springvattensfontän (jfr ordet "frågequiz"). Föremål för synpunkter. De vänligaste: trevlig, ovanlig, inte thaistyle. När jag föreslog "kitsch" sade skönanden Charles: det är bra för det förstår ingen. Vi tycker i alla fall om apparaten, den är unik på Chokamol. Den lyser också.
Närmast under: Vår nya ytterdörr - stilig!
Underst: Var fontänen kitsch, vad är då detta? Orkidémotiv på stenplatta. Faktiskt mycket dekorativ, här var en dörr tidigare.










Kommentarer
Postat av: Lars P

Kitsch betyder: konst eller hantverk av undermålig estetisk kvalitet. Med den utgångspunkten kan var och en göra en egen bedömning.

2009-09-10 @ 18:04:14
Postat av: Khun Hans

Som sagt, jag ser fram emot att se huset i verkligheten. Smaken är ju som alla vet likt baken delad. Dessutom, Ta har ett stort intresse för inredning och som jag tror är det större än ditt. Ditt hus har uppenbart fått ett lyft.

Hälsningar

Hans

2009-09-11 @ 08:52:43
Postat av: axel

999 är Englands gamla larmnummer före EU-standard 112. Du täker på 666, the number of the beast! Trodde du var en riktig hårdrockare! /Axel

2009-09-17 @ 09:23:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0