Regnig dag

Regnet öste, och då menar jag öste, ner i eftermiddags. Jag hann precis in efter golfen och hade sedan vilostund tills Ta kom hem. I kväll blev det barbecue, mums!

Klädedräkten här förbryllar. De flesta bär t-shirts. Texten varierar, men det är Tommy Hilfiger, Paul Smith, Che Guevara, Montmartre,Paris mm. Märkligt att bära kläder med namn man rimligen inte kan ha en aning om ( folk här vet inte vem Winston Chuchill var). Historieundervisningen inriktas på det inhemska

Jag har funderat på en sak. När jag läser Aftonbladets webbedition domineras denna av - Anna Anka. Vem faan är denna person som verkar gå in på de flesta områden i samhällslivet. Kalle har ju redan Kajsa, skall inte detta räcka?

Äntligen blir vi med TV. Har nu beställt. Installation på lördag, Ta är glad, även om vi har klarat oss utan ganska länge.

Bilder idag från ett regnigt Chokamol

 


Kommentarer
Postat av: Khun Hans

Hej !

Utgår ifrån att Sofia är nybarn tvärs över klongen. Mina grattisar till Neng och Claus.

Visst har även vi regn, men det är främst mycket vind som dominerar. Hösten gör sig påmind och driver mina egna tankar mot min egen lilla resa.

Anka är en tidningsanka som föddes i ett Svenskt TV-program. Har du redan glömt vad som är viktigt här hemma ?

Hälsningar

Hans

2009-09-25 @ 11:10:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0