sjukbesök

Inga bilder idag. Vi lider fortfarande av sviter från min ursprungliga förkylning.
Värre är det för Tas mamma och bror. Båda är inlagda på sjukhus för olika symptom som kan sättas i samband med den pågående influenzan.
Jag har tidigare beskrivit min beundran för det thailändska sjukvårdssystemet. Efter besöket hos brodern som ligger på Petchburis moderna sjukhus var mitt intryck ograverat. Han låg på enskilt rum med AC. Däremot ingen service i övrigt. Den får familjen sköta. Den som tar hand om honom på rummet är alltså en familjemedlem.
Något förändrad blev min syn när vi besökte mamma på Cha Ams närsjukhus. Tio bäddar, ett sammelsurium av diagnoser, dessutom samma system, minst en anhörig per patient . I övrigt rent och propert, vänlig personal och vad jag kan förstå god vård. Dessutom gratis för gamla människor.
Med "ta hand" menar jag allt: hygien, ordna mat, sällskap, övervakning mm.

Kommentarer
Postat av: Goran

Hoppas pa battre tider !

Varma halsningar fran Montenegro.

2009-09-12 @ 13:04:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0