Uppenbarelse, förkylning och hemmakväll


En uppenbarelse kom till mig. en god vän, Lars P, har ett gåtfullt uttryck - en gång, aldrig. Detta säger han utan att förklara ursprunget. Nu har jag räknat ut det. Kommer ni ihåg mannen som sa. en gång var jag i Skövde (på Operan, på ishockey, i Spanien...) två gånger -första och sista gången. Så är det förstås, han som hade fått historien om bakfoten berättade den väl ungefär som vår sagesman, då blir det ju kul. Finns det någon annan förklaring?
Denna natten gick i hostans tecken, dagen likaså. Thaimedicin förjagar det mesta så nu är jag ok. Dagen började med förnyelse av internetförbindelsen (kan någon förstå varför datorn är inställd på "arbeta offline", man kan ju bli vansinnig innan man begriper hur man skall ta sig ur det och in på internet). I övrigt fungerar tekniken. Handla på marknaden för kvällens middag, massage i hemmet och relativ stillhet. Ta lagade premiärmiddag, mums. Därefter litet excercise. Nu lugnt, skall bli skönt att sova besvärsfri.
Bilder idag: en interiör från den rosa explosionen och en bild från bakre terassen, som den ser ut nu (i omvänd ordning, av tekniska skäl).





Kommentarer
Postat av: Khun Hans

Hej !

Hasse och Tage har en variant på temat med : " Jak vara det nya svenskläraret. En gång var jak i ( låt oss säga ) Skövde, aldrig.

Miljön på din terass inbjuder till djupa tankar.

Bortsett från det, visst har du fått det fint.

Här har vi Brittsommar men jag ser fram emot att bese ditt nya hus.

Hälsningar

Hans

2009-09-08 @ 22:56:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0