Inte bra

Situationen i Bangkok verkar polariseras. Befolkningen i staden har tröttnat på att terroriseras av rödskjortorna. Nu motdemonstrationer. Kanske också hårdare tag från polis och militär. Hittills har man , på thaimanér, varit väldigt mild mot även de grövsta överträdelser. Just nu ser jag att de fredliga motdemonstrationerna har avlöpt väl, inga konfrontationer!

Min förhoppning är att situationen kan stabiliseras. Min resa är ju inte helaktuell, men tiden går fort, 31 maj kommer snart! Egentligen ingen hemlängtan, men jag har börjat tänka på några höjdpunkter.

Vi har värmebölja, igår + 40 C. Man kan leva med det också även om tempot dras ner en smula. Ett par timmar i AC-klimat (+24) ger tillbaka livsandar.

Idag nya hjul på Tas bil. Hemskt att se de gamla svålarna. Klimatet tär hårt på gummit. Överkomlig kostnad dock.

Stilla dagar, alltså. Imorgon bastugolf med goda vänner på Lake View, det går åt vätska!

Vår nya granne presenteras nedan på bild. Hon tillför mycket energi. Terry och Ian älskar henne redan.

Dagens namn: Pål i Backen, Krumme Nicke, Tjyvsta Jon och Valentin i Gnet, Skröppeltôrparn, Måns med Läppa -
och så han, vars namn jag inte vet.

Dagens citat: "Crying like a fire in the sun" (Bob Dylan). Jag förstår inte metaforen.







Kommentarer
Postat av: Harvets

Olle, Olle, för f-n. Klassanalysen. Vem är förtryckt? Vem är fattig? Vem vill ha fria val? Du skriver att ett vänligt folk som alltid står med mössan i handen skapar tumult. Och du känner dig vilsen?

Varför?

Du tycker att det är en smula jobbigt just nu och rapporterarar om en hundvalp. Skärp dig!

2010-04-23 @ 22:22:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0