Party igen!

Ingen politik idag.

Eftermiddagen, party. En ung man på väg in i templet. Föräldrarna håller kalas. Kl 1300 var vi där, blev bjudna på mat och dryck (jag behöver inte längre beskriva drinkarna). Underhållning i vanlig ordning, karaoke. Bra. Vid tvåtiden började processionen till templet. Procession, kanske mer som ett karnevalståg. Levande musik, två trumpeter, två saxofoner, en trombon + slagverk. Orkestern var på topp, publiken också. Vi dansade sakta fram i värmen. Tack och lov fanns omtänksamma människor som bjöd på diverse drycker.

Det är svårt att förstå att detta landet med så goda och vänliga människor är på väg mot kaos...

Hem och vila. Ta lagade mat hos vänner till en tillställning imorgon, när jag kom för att hämta henne pågick ett födelsedagskalas hos grannen. Mera party, mat, dryck och dans. Nu trött...

Vi har haft besök av olika djur i huset, krabba, en fågel mm. Häromdagen hade en varan letat sig in i ett mörkt hörn. Jag var litet skärrad innan jag kunde mota ut den.

Dagens namn: Gösta Knutsson

Dagens citat:"ett glas för mycket är lagom"

Bildgåtan: Samma sak upprepades vid templet idag. Pojken som är på väg att bli munk kastar småpengar till åskådarna (för good luck). De mest uppfinningsrika ser naturligtvis till att skapa så stor träffyta som möjligt.

Bilden, inte särskilt bra. Jag tog den för att visa hur man förbereder sig för Songkran, telefonen i plastpåse!






Kommentarer
Postat av: Don C

Fast food för möss?

Raketost!

2010-04-19 @ 23:38:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0