April 30, 2010

Inte mycket nytt. De röda verkar göra bort sig i folkets ögon. De intog ett stort sjukhus och hindrade all vård. I dag har tydligen premiärministern beslutat om "crack down" på röda skjortornas läger. Hot om inbördeskrig, kanske överdrivet.

Nu börjar situationen påverka vanligt folk, de ser hur demonstrationerna i Bangkok hittills bara försämrar för landet. En av världens rikaste män finansierar detta. Av demokratiska orsaker? En av Tas vänner gav svaret: it´s all about money. Javisst, kom inte med någon klassanalys (som jag inte ens vet vad det är). Nu orkar jag inte skriva mer om detta.

Dagens namn. Bo Setterlind

Dagens citat: "This parrot has gone to meet its maker". Glöm aldrig Monty Python!


Bilden. Kommer ni ihåg att jag högg ner större delen av mitt mangoträd? Nu har grannen anlitat samma arborist. Obs, hans klättrarskor!



Kommentarer
Postat av: Don C

"Det er ganske behageligt at sidde i fred og ro og laese om al den ufred og uro."

(Storm P)

2010-05-01 @ 19:41:48
Postat av: Karin

Bra med datum i bloggen!

2010-05-04 @ 16:57:30
URL: http://..

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0