Mycket nu

Senaste dagarna har varit intensiva i kalashänseende. I söndags fick jag kl 1830 veta att vi skulle vara på ett party i Cha Am l 1900. Ta hade "glömt" den inbjudan. Hursomhelst, litet avog följde jag med. Det blev jättekul. 400 pers. Maten är närmast rituellt bestämd: först kallskuret med korvar och små goda knyten mm, sedan nudelsoppa, fisk, stekt ris, fisksoppa och (min favorit) en kokt fläskstek, mör. Måltiden avslutas med frukt. Här visades en innovation, några drack öl. Annars är den sedvanliga drycken mycket utspädd "whisky". Denna gången hade man kostat på en riktigt fin kabaré. Hade jag, som enda falang, sluppit uppmärksamhet i form av intervju och andra pinsamheter hade det varit perfekt.

Måndagen nytt weddingparty, denna gång var jag förberedd. Vi började kl 0700, då Ta hade lovat att hjälpa till med förberedelserna. Jag blev satt i en berså med några andra farbröder. 0800 startade kaoset med att brudgummen med 80 släktingar kom till brudens hem. Kl 1000 kom munkarna. Därefter vila till kl 1300 då började själva kalaset. Litet enklare än dagen innan, men kul (samma måltidskoncept). Karaoke är stort...

I morgon (onsdag), Bangkok. Tas bror har studerat och får sitt diplom ur kronprinsens hand. Detta är stort för släkten, förstås. Vi åker kl 0700, resten är förborgat för mig. Som vanligt, happening...

Ta har varit europeisk de senaste kvällarna. Igår fick jag utmärkt spagetti med köttfärssås. Ikväll fish and chips, godaste jag har ätit!

Kabarén på söndagskvällen




Ta fick en ceremoniell roll på morgonen


Här kommer resten av släkten

Kommentarer
Postat av: Karin

Borde det inte vara du som lagar europeiskt till Ta??

2010-02-26 @ 18:31:21
URL: http://..
Postat av: gunilla zachrisson

Hej Olle



Jag är inte så bra på det här men jag gör ett försök. <jag kan bara hoppas på att du får detta mail/tack. En helt otrolig avtackning med ca 130 personer ringlade sig i kön bara föra att få krama mig!!!!! Visst var det inte så men JAG kramade i två timmar1 Tack käre kompis för go hälsning och framförallt fina viner. Jag uppskattade det mycket. Jan P fick tillbaka sin hjärna (en skumgummihjärna so är bra att kämma på vid artros m m )och han blev väldigt glad. Jag tror att han behövde den??? Jag behövde ingen hjärna mer nu när jag lämnat SK. I och för sig behövde man ingen hjärna då heller. Nu är det värre än nånsin. Kul att läsa dina historier även om det inte sker dagligdags. Ha det gott och än en gång Varmt Tack Gunilla Z. the one and only....

2010-04-14 @ 20:02:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0