Särskilt tack

Kommentarerna har gett oss ny kunskap. Nu har vi fått inblick i snapssortimentet på hotell Horn, särskilda ritualer vid "hälg" samt fått dödssynderna angivna i rätt ordning. Dessutom - tack Elof!- ett viktigt påpekande, Benny Andersen hänger symbiotiskt ihop med Paul Dissing.
En av mina bästa vänner sjunger gärna Svantes lovsång till den vanliga dagen med ostemad och allt. Men, jag kan den första nationalsången "Det är ett yndigt land...", vilken är nr två. Något av Kim Larsen?

Slitsam dag, skoputsning + excercise på stranden. Nu sen måltid. Ta lagar underbar thaimat, mums! Ikväll blev det ostron med stekt vitlök, chilipasta och sötsur sås (jag överdoserade chilipastan, i övrigt ljuvligt) samt laap mo, en slags pyttipanna med fläskkött och spring onion som huvudingredienser, fö Axels favorit. Dessert: papaya och chompo, ett slags äpple.

Jag har tyckt att begreppet "personal shopper" är essensen av ett konsumtionssamhälle going berserk. Nu såg jag "personal unshopper", behövs det t o m en betald broms mot konsumtion? Man tar sig för pannan.

Hur känns det i Linköping? LHC fick stryk av Rögle, oväntat (eller som det heter på sportsidorna "skräll").

Dagens namn måste i rättvisans namn bli: Benny Andersen

Dagens citat: " Om lidt är kaffen klar" (hej Himpe!)

Bild idag. naturen är slösande rik. Se denna kokospalm hos grannen:




Kommentarer
Postat av: Elof

Enligt mitt(och många danskars) förmenande är Danmarks andra nationalsång: "Kong Christian stod vid höjen mast....". Några äldre danskar kanske skulle hålla på "Det haver så nyligen regnat..." (om det olyckliga slaget vid Dybböl skans). Men "Santes lyckliga dag"är min favorit

2010-02-09 @ 23:47:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0