Citatdags

Först en rest av grumpy: Hur tänker en skribent som skriver "upp till bredden full". Förstår eller tänker man över huvud taget? Någonting blir ju inte fullt i sidled...

Nu till citaten. Den lilla boken "Flickan med bibelspråken" ger oändliga citatmöjligheter, läs själva. Jag utelämnar det centrala, som jag själv först inte förstod, i min oskuld.

" Han var självlärd och som många autodidakter hade han en orubblig tilltro till det tryckta ordet. Detta skänkte hans kunskapsstoff en fasthet och honom själv ett jagförtroende som gjorde honom till en klippa i lärda fejder."

Svar på sträng fråga till polisen Adrian:"Så sant mig Gud hjälpe, herr rådman, har jag inte smakt brännevin sen frokost."

Tävling. Kasta en golfboll över idegranen. Tre kastförsök på tio minuter. "Trädet var mycket högt men jag var säker på att orka kastet och antog utmaningen. Bara för att finna att jag hade gått i en mycket enkel fälla: Ingen hade en golfboll, det fanns inte en golfboll på flera mils omkrets!"

Mina vänner vet när iroin kommer in, Jag träffade alltså Robert Wells. Ingen tanke på Rhapsody...

Dagens namn: Bernard Foy

Bild: krokodilen dök upp framför ögonen på mig


Kommentarer
Postat av: Ann-Charlotte

Olle, tiden flyger förbi, jag är tillbaka på jobbet och Selma fyller snart ett år. :) Du är kvar i Thailand och jag kollar, som trogen, din blogg flera gånger i veckan. Tycker nog att jag börjar ana en aningens tungsinthet i paradiset. Om det beror på hemlängtan, inte så mycket efter Sverige kanske utan mer efter vänner och social samvaro här hemma tror jag. Så jag föreslår att du bjuder ner några som kan göra ditt hjärta lite lättare! :)

Fortsätt annars njuta av sol och värme, här är det snö, kallt och bistert men förhoopningsvis inte en evighet innan den första vårsolen tittar fram.

Sköt om dig!!!

Ann-Charlotte :)

2010-01-25 @ 16:20:12
Postat av: Harvets

Den här tävlingen; golfbollar, träd, m m. Vad menar du? Humor? Ordlek? Buddhistisk visdom? Förödmjukelse? Tysk humor? Que?! Jag har enklare att förstå "upp till bredden full" än din "tävling". Är det du eller jag som håller på att bli saggig?

2010-01-26 @ 16:58:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0