Grumpy

Jag läser ju några tidningar på nätet. Varför krånglar man till det enkla? "35 personer blev sittandes i skidlift...". "Stå inte själv mot elbolagen". Vad är det för fel på sittande och ensam? Vem ansvarar för eländet? För mig skymmer de språkliga förfärligheterna innehållet i artikeln.

När vi åt middag på vår kvarterskrog vid havet pågick en bröllopsfest. Då kom vi på att vi idag firar tremånadersjubileum - en bit kvar till guldbröllop, men ändå...

Häromdagen såg jag Robert Wells, tack.

Svaret på gårdagens fråga är: kaptenen tar sig fram med Fram, bagaren tar sig fram med bak (humor).

Dagens namn: Buddy Holly

Dagens citat (ej aktuellt här, skorna är av):"Varje gång du tar av dig skorna, medge att det känns skönt"

Kommentarer
Postat av: Harvets

Det tar rejält emot att säga det.... Jag håller med dig om den språkliga förflackningen. Kanske för att jag är medelålders, kanske för att jag har lite skitnödiga idéer om kunskap när jag putsar mitt gulnande betygsutdrag. Mersey beat, proggen och t o m punken har jag anammat, och så blir jag pist of för ett grammatisk fel. Skall jag åka ut till Dalhall och lyssna på Robert Wells? Näe. Skriv bäst fan ni vill och jag fortsätter och lyssnar på Clash!

2010-01-22 @ 23:27:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0