Solförmörkelse, Buddhaday mm

Tidig uppstigning. Buddhaday. Då åker man till Hua Hin för att ge munkarna gåvor (och själv få en bön över sig).
Mycket liv och rörelse. Alla är uppe i samma ärende.

Solförmörkelse mellan 15 och 17. Jag har med egna ögon för första gången sett månen framför solen -häftigt!

Egentligen hade jag tänkt ägna denna betraktelsen åt en underbar egenskap jag har upptäckt hos de flesta thailändare: ett milt och gott överseende med "konstiga" människor. På festen i förra veckan uppträdde ett antal lokala förmågor på karaeokescenen. Alla blev mottagna med jubel, inte alltid för sånginsatsen. Vid stora evenemang uppträder några litet för berusade -ingen gjorde några tecken av att fördöma detta. Dagen efter blir inte särsklt svår för dessa. Det är ok att uppträda apart så länge man sköter relationerna (och det gör alla som jag har sett hittills). Mest påfallande är inställningen till "byfånen". Han är en man som tidigare har ägt land och varit välbärgad. Han ser bra ut, men uppträder alltid på fester (han nosar sig till dem) kanonfull. Då autistisk, med märkliga gester och ansiktsuttryck. Alla hanterar honom med respekt och låter honom delta på sina villkor. Jag tyckte i början att han var pain in the ass, men börjar förstå att han ingår i helheten.

Golfen ligger nere sedan några dagar, skönt. I nästa vecka klubbmästerskap.

Dagens namn: Floyd Patterson

Dagens citat: "I´ve been to almost as many airports as by baggage"

Bildfunktionen är inte på ikväll. När den fungerar blir det tre bilder. Hua Hin i morgonrusning, honungskakor och solförmörkelse.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0