Tillägg, tillrättalägganden mm

Först: Jag såg nu reklamen för Tele2. Jag hade fått det bakvänt, man tror att "får" på engelska stavas cheap. Värre än jag trodde.

Rubrik i AB: "Kvarlevorna av förre presidenten på Cypern har varit på vift i tre månader". Olyckligt val av metafor. Visserligen svindlande tanke med kvarlevor på vift... Lättsinnigt.

Läste att man har funnit 1000 nya arter av insekter (i Sverige?). Vägglusen tycks vara på frammarsch. Här har vi de sedvanliga: kackerlackor, myror, mosquitos och en och annan fluga (fåtaliga). Hålls i schack med kemi.

Ormbiten igen: Jag berättade om kingcobran som tappade "power" när den sprayades. Jag frågade Ta vad för slags dusch den fick. Vanligt insektsspray. Kan det vara så, att ormen totalt tappar sitt orienteringssinne när den inte kan utnyttja lukten? Jag vågar nog inte pröva.

Jag glömde berätta om söndagens partyavslutning. På vägen hem stannade vi vid kokapplöpning. Stor sak med vadslagning. Kor (stutar) sprang runt i 25 varv, vinnare utsågs. Jag kunde inte uppfatta hur. Finns sådant i Sverige? Kobingo är väl en lugnare tävling?

Vi har fått regn idag - ordentligt. Annars väntar torka och värme. Snart kanske jag vill byta.

Middag. Rökt fisk med lök, samt min favorit "oef brulèe". Kokta ägg steks kort i stekpannan, serveras med karamellsås, stekt vitlök och färsk persilja, mums.

Frölunda kanske utanför slutspelet. Vad har hänt?

Grumpy: Genitiv är svårt. "Laila och Niclas bröllop sponsrat." Var hon sponsrad? Och hans bröllop? Fast då skulle det förstås stå "sponsrade". Hur man än gör blir det fel. Om man inte gör rätt...

Några har undrat över en del jag säger i mina inlägg. Det är inte alltid lätt att förstå vad jag menar. Två anledningar:
1. Inläggen skrivs på kvällen under inflytande av den lokala drogen GT.
2. En del bygger på olika interna skämt, begrepp och uttryck som inte kan förklaras.

Dagens namn: U Thant

Dagens citat:" I´ll give you an offer you can´t refuse".

När är bandyfinalen?




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0