Förkylning???

Förkylning blir ett förvirrande begrepp vid + 39 (det är ju kroppstemperaturen!). Hur som helst har, först Ta, sedan jag slitit med luftrörinfektioner som inte går av för hackor. Vi har hostat ikapp nu tre nätter men börjar pigga på oss.
Ta har som tidsfördriv metat i klongen. Hon fick faktiskt några fiskar, lagom till en fisksoppa åt henne. Jag är inte så förtjust i att äta våra vänner. De smakade visst gott...

Askmoln i Europa igen, jag börjar inte oroa mig än.

Har läst "Skattkammarön" för första gången, pinsamt. En klassiker!

Dagens namn: Long-John Silver

Dagens citat:"Bilen har losstagbart tanklock". Jag har så smått börjat titta på bilannonser. Denna finess får väl anses höra till standardutrustningen, annars komme man inte långt. Nu tror jag att meningen var "låsbart"


Bilden: vår lilla granne besöker oss ofta, vi leker, men jag misstänker att det är två saker hon vill. 1. Godbitar från våra måltider. 2. Tas tofflor som ser ut som Katten "Tom" i Tom & Jerry. Får hon tag i en toffel blir det dödligt allvar, då måste en räddningspatrull genast utrustas. Ni ser fö en av de nämnda fotbeklädnaderna till höger i bild. På bilden är valpen helt koncentrerad på den korv Ta ev kan dela med sig av.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0