Jag har tagit körkort

Tidigt på morgonen åkte vi till körkortskontoret en bit norr om Cha Am. Mycket folk, men som för det mesta god och avspänd stämning. När det var min tur visade det sig att Ta hade glömt mitt läkarintyg. Nå, inga problem vi fortsatte proceduren medan hon fick åka och hämta det felande dokumentet (jag fick erkänna för inspektören att jag nog hade en del skuld till missödet...).Proven var två: 1) urskilja färger (rött, grönt och gult) - alla klara. 2) Reaktionstest. Några klarade inte direkt och fick vänta  tills vi andra var klara, sedan höll de på tills alla var klara. För thailändare vidtog nu kunskapstest mm. Falanger slapp, jag hade visat mitt svenska körkort, det var väl bevis nog.

Jag tänkte på min gode vän Erik som har hållit på oändligt länge med sin körkortsutbildning - ta en resa hit och ta körkort! Jag vet förstås inte hur högt ett thailändskt körkort smäller i Sverige.

Annars, våra resp hostor avtar sakta. jag spelade golf i onsdags fullproppad med mediciner som Ta hade skaffat. Spelet gick uruselt, men jag hade en underbar eftermiddag (undrar vad det var för slags medicin, väldigt avslappnande). Hade ett bra slag och vann 500 baht + showbiljetter till Siam Niramit, tydligen något mycket spektakulärt. Vi har tänkt åka in till Bangkok för att se detta med goda vänner, men läget är väl inte det bästa just nu.

I Bangkok kanske sista striden har börjat. Jag orkar inte kommentera händelserna. De flesta är innerligt trötta på situationen. Undantagstillståndet har utökats (inte hit). Regeringen anklagas för handfallenhet. Osv, osv.

Dagens namn: Belsebub

Dagens citat: "Den advokat som företräder sig själv har fått en idiot till klient" gammalt djungelordspråk.

Bild idag, självklar


Kommentarer
Postat av: Hans Bylund

Mycket fint foto.

Det vanliga är ju att pass- och körkortsbilder visar bilden av efterlyst kriminell, troligen hustrumisshandlare.

Kul att hälsan återkommit

Här regnar det

Hans

2010-05-15 @ 12:30:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0