One day in Bangkok

Jag fick ett litet bekymmer när jag senast besökte Immigration police för att (rutinmässigt) förlänga mina 90 dagar. Beskedet var att mitt visum inte dög. Nytt visum krävdes, kunde utfärdas här men intyg på pensionsinkomsten behövdes. Utfärdas av svenska ambassaden. Alltså bangkokresa. Resan företas med minibuss där föraren inte riktigt kvalat in till F 1, men fortfarande har attityden. Peter Z, du minns resorna i Vietnam, detta är något bättre + att vägen är ok.
Allt gick väl och vi kom hem med intyget glada att inte behöva stanna i Bangkok. För stor stad...

Nu måste jag få skryta: Jag vann vår tävling i onsdags. Golfen har varit så usel hela rainy season. Detta kändes som en nystart. Får se om det håller. Ta var glad, hon får alltid vinstpengarna.

Tas verksamheter går nu mycket bra. Hon har lyckats få duktiga medarbetare. Jag har fått massage av dem alla och mår mycket bra.

Vädret toppen, kring + 30 och vind då och då.

I övrigt stilla dagar, tempot är inte uppdrivet. Snösvängen vilar...


Dagens egenskap: självläkning

Dagens namn: Humphrey Bogart

Dagens citat:"Take another shot of courage -wonder why the right words never come" (Tequila sunrise). En fråga som många män ofta har ställt sig.

Mina nya vänner förbereder nästa karaeokesång (obs Temple!)
.

Kommentarer
Postat av: Karin

Stort grattis till vinsten i golftävlingen! Självklart ska den nya, fina formen hålla i sig!

2010-11-14 @ 16:03:32
URL: http://..

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0