Isterband?

Tidig kväll på Cha Am nightmarket. Idag lerig pga av regn, annars finns här allt. Ta köpte kläder, skivor mm. Dessutom handlade vi mat till kvällen.

Mörkerkörning hos oss kräver kanske en särskild avdelning. Räkna inte med att den som svänger ut framför dig har tittat bakåt. Alla tänder inte ljusen (bilar och mc). Räkna inte med att föraren i närheten av dig har körkort.

Trafiken kräver större uppmärksamhet här än i Sverige. För det mesta är dock tempot ganska lugnt.

Nu till rubriken. Många av mina närmaste vänner är, precis som jag, förtjusta i småländska isterband. Vi har diskuterat "Lammhults syrliga", Gullaskruvs, SO Larssons m fl. Ibland får jag budskap från någon connoiseur "nu har jag hittat det optimala isterbandet med rätt tillbehör". Vi har inte exakta receptet och det smakar inte småländskt, men Isan-sausage är det närmaste vi kommer uristerbandet. Jag fick den korven med gurka och stark sås, mums!

Dagens namn: Jurij Gagarin

Dagens citat:"I´m a lumberjack and I´m allright. I work all day and I sleep all night". Visst så var det...

Kvälsmat. "Isan-isterband och grillat fläskkött med gurka

Kommentarer
Postat av: Hjördis o Alice m.fl.

Hej - regn, vi har i natt fått första snön så nu ska du väl få bättre väder snart!

Kram

2010-10-22 @ 10:46:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0